Med Herningskolen på studietur til København.
En dag proppet med historie, kultur, fællesskab, hygge - og en enkelt zebra 🦓
Kulturpaletten var bred og bød bl.a. på: Rosenborg slot, Planetariet, Rundetårn, IKON Copenhagen, Børsen/Christiansborg, København Zoo og Nationalmuseet.
Der blev også tid til lidt shopping og at nyde det flotte solskinsvejr.
Alt i alt en fantastisk tur med fokus på fællesskab og gode indholdsrige oplevelser Se mindre
...
Eleverne fra Medie- og Kommunikationsholdet på FGU Ikast har været på en spændende og lærerig tur til Fængslet i Horsens. Her fik de indblik i fængslets historie, stærke fortællinger og de mange visuelle og kommunikative virkemidler, der gør stedet til en helt særlig oplevelse.
Turen bød på masser af inspiration til både foto, video og formidling – og ikke mindst stof til eftertanke. 📸✨ og bare rolig, alle blev lukket ud igen til sidst🥳 ... Se MereSe Mindre
Vores FGU-elev, Kai, står bag 3 vinderbilleder i landsdækkende fotokonkurrence
Hvordan ser FGU-hverdagen ud gennem elevernes øjne?
Styrelsen for undervisning og kvalitet har i samarbejde med FGU Danmark arrangeret en fotokonkurrence med netop dette fokus. Der blev lagt vægt på at de udvalgte billeder formåede at indfange og formidle hverdage på FGU.
Vores elev fra Medie- og kommunikationslinjen i Herning, Kai Bubel, fik i den grad fanget dommernes opmærksomhed. Han var bag kameraet på 3 ud af de 11 vinderbilleder.
Stort tillykke til Kai 📸 ... Se MereSe Mindre
Da Ikast-afdelingen var i København var der kamera på hele dagen.
Alle FGU-elever har mulighed for at få et kulturpas, der kan bruges som digitalt betalingskort med penge til aktiviteter inden for kultur, idræt og foreningsliv — fx sportsklubber, koncerter og teater.
Skolen har hjulpet eleverne med at få kulturpasset og en meget stor procentdel af vores elever har brugt det. Derfor var eleverne udvalgt til at deltage i en reklame for kulturpasset. Reklamen håber vi snart at kunne dele.
Se mere om kulturpasset her: www.kulturpasinfo.dk/
#fgumv #kulturpasset #københavn ... Se MereSe Mindre
I sidste uge havde FGU-Skjern besøg af borgmester Lone Andersen og kommunaldirektør Jens Peter Hedelund Jensen.
Vores elever viste rundt og fortalte bl.a. om deres vej til FGU og hvad de drømmer om. De fortalte også, hvorfor det var fedt at gå på FGU: Fællesskabet, plads til at lave fejl, få venner, lærerne, turene, fredagscafe mm.
Lone spurgte interesseret og roste vores elever for deres stærke og ærlige fortællinger.
Et dejligt besøg, hvor vi fik mulighed for at præsentere vores FGU-skole i Skjern. #fgumv #ringkøbingskjernkommune ... Se MereSe Mindre
GRATIS!
Kom og hent! Gratis studenterugler i glas lavet af vores dygtige elever.
Afhentes ved indgangen på
FGU Ikast Neptunvej 5b
Hent imellem 08:30 - 13:00 (hverdage)
Først til mølle! Max to pr. Pers.
🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉🦉 ... Se MereSe Mindre
FGU Midt Vest Skjern har sammen med Ringkøbing-Skjern Kommune og Kulturløftet pyntet en havnebro i forbindelse med Royal Run. Kommunikation og Medier har sammen med Byg, Bolig og Anlæg stået for at producere skiltene og sætte dem op. Vi håber, at mange vil løbe forbi i pinsen og nyde den flotte udsmykning #royalrun #fgumv #kulturløftet #ringkøbingskjern ... Se MereSe Mindre